A tíz lépés 10. pontja

Frankón lemaradt az 10. lépés, de ez nem is olyan nagy baj talán, mert (számomra) az egyik legidegesítőbb hiányosságra kiemelten fel tudom hívni a figyelmet.

A kitűnő tartalom mellett nem árt (már csak marketing szempontból sem), ha az olvasó azzal is tisztában van, hogy kitől is kapja ezt a tartalmat. Ehhez nagy segítség lehet, ha az ember készít egy információs lapot, amit angolul About (Us) néven szeretnek hívni, magyarul ezt legtöbbször a Rólam/Rólunk, Mi ez? illetve hasonló kifejezésekkel jelölik. Szerencsére a frissen telepített WordPress is tartalmaz már egy About lapot, amelyet már csak át kell írni és nevezni, mert ezt egy csomó sablon felhasználja a kezdő lapon is, bemutatkozásul.

Nincs kifejezetten szabványosítva, hogy mi kell szerepeljen egy ilyen lapon, de talán nem árt, ha van egy név és fénykép (ez legalább annyit játszik a hitelességben, mint a jó érzés kialakításában), pár adat, amit akár referenciaként is használhatunk, főleg, ha ezt vCard formátumban, elektronikus névjegykártyaként is le lehet tölteni. Szerintem hasonlóan érdemes megoldani akkor is, ha több szerzőről van szó.

Én felraktam a publikációimat is, ami amellett, hogy szintén hivatkozási alap lehet, nekem is jó, mert legalább valahol egy helyen és felületen is megvannak. Ezenkívül, ha nincs külön kapcsolati oldal (mint nálam), akkor itt lehet megjeleníteni, aminek segítségével közvetlenül lehet üzenni a szerkesztőnek.

Emellett lehetőség van, hogy nem csak a bemutatkozó oldalon, de minden bejegyzés mellett ott szerepeljen egy rövid bemutatás. Azon kívül, hogy ezzel szintén hitelesebb az, amit írok, több szerző esetén is szerencsésebb ez a megoldás.

De hogy ne legyen ilyen rövid ez a történet, még számtalan hasonló tippet ajánlok, amiket a könyvjelző-gyűjteményemben osztottam, osztok meg folyamatosan.

Minden vélemény számít!