(No) comment on FSZEK

Pedig megígértem, hogy próbálom a jó oldalát is megtalálni az intézménynek, de emellett nem mehettem el szó nélkül:

o) A könyvtárhasználó által keresett, de kölcsönzésben lévő dokumentum – a két hétnél rövidebb kölcsönzési idejű dokumentumok kivételével – értesítési és eljárási díj megfizetésével eljegyezhető. (A díjtételt a 2. sz. függelék III. fejezetének Q. pontja tartalmazza.). Az előjegyzett dokumentumot a könyvtárhasználó által kért időpontig, de legfeljebb négy hónapig figyeli a tagkönyvtár. Ha az előjegyzett dokumentum beérkezik, akkor erről a könyvtár a könyvtárhasználót – kérésének megfelelően levélben, e-mailben, telefonon, sms-ben – értesíti. A dokumentumot az értesítés után a könyvtár 8 napig őrzi, ezt követően az előjegyzés elévül. A könyvtár az előjegyzéseket az igénylések sorrendjében elégíti ki.

(A 2. számú függelék az nem melléklet, mert olyan is van, az egyszerűség kedvéért, de persze nekem kell megkeresni, nem lehet linkelni, mert az bonyi… Egyébként ha megvan a Q pont, akkor jön az arcmegnyúlás, 400 forint könyvenként. Balkán.)

Egyébként meg előjegyeztetni nem is lehet ugyebár, csak előjegyezni – érezzük a különbséget, ugye?:

Update: és telefonon természetesen nem lehet előjegyeztetni…

Update2: teljesen felesleges bemenni, mert

  1. csak egy papírt kell kitölteni, még csak alá sem kell írni, pénzt is csak utólag kell fizetni (legalább)
  2. ha véletlenül rossz helyre állsz, és előtted egy külföldi diák áll, aki épp beiratkozik, akkor még véletlenül se gondolj arra, hogy te addig kitöltenéd a papírt, mert alig szólalsz meg, egy erőteljes NEM lesz a válasz (de tényleg), aztán ki lesz jelentve, hogy ő már ezzel nem tud foglalkozni, majd hétfőn a kollegina
  3. aztán ha átállsz a “jó” helyre, ahol egy barátságos fiatal hölgy fogad, akkor kiderül, hogy SMS-értesítésről (ld. fent) még nem is hallott, de egyébként sem lehetséges
  4. egyébként meg természetesen azonnal megy az email, ha megérkezik a ma lejáró könyv

Helló 21. század, helló ügyfélközpontúság, helló FSZEK. Gratulálok.

A lány lelkére kötöttem, hogy ha lesz meeting vagy bármi más, akkor vesse fel, hogy ezért baromi felelseges bemenni a könyvtárba, ha a Corvina amúgy is úgy fejlődik, ahogy ők tapsolnak, akkor ezt a fícsört igazán beletehetnék. Vagy csak egy sima emailcímet tegyenek ki. Vagy csak egy telefonszámot. Bármit. Úgy nézett rám, mint egy félbolondra, de mondani nem mondott semmit. Lehet tippelni, hogy eddig hányszor lett meghallgatva (továbbmegyek: megbeszélésre hívva) stb.

“(No) comment on FSZEK” bejegyzéshez ozzászólás

  1. A dijat azert kell fizetni, mert az az altalanos feltetelezes, hogy ha nem lenne, akkor mindenki feleslegesen jegyeztetne elo konyveket, majd nem menne erte. Ha el tudod osztani az eziranyu aggalyokat, talan akkor meggondoljak.

    Az elojegyzes elkeszitese nem trivialis. Gondolj egy tobb peldanyban meglevo tobbkotetes mure! Egyaltalan nem biztos, hogy az olvaso a neki legjobb megoldast fogja valasztani. Szerinted mi lenne a jo megoldas? Hogyan kellene megoldani az elojegyzes inditasat?

    1. Nekem aggályaim vannak az ilyen irányú megközelítéssel… Egyrészt, nem szeretem, ha engem (vagy általában a felhasználókat) már eleve sárosnak és/vagy hülyének néznek, pedig még ki sem nyitottam a számat. Másrészt el tudnám fogadni a díjazást, ha lenne mögötte szolgáltatás (pl. tényleg értesítenek smsben vagy telefonon), persze akkor is valami tisztességesebb összeget kéne meghatározni (mondjuk egy százast).

      Az előkészítés meg (szerintem) meg lehetne oldani gépileg, legalábbis az egyik portálbemutatón elhangzott az automatikus könyvtárközi kölcsönzés, és ha az működik, akkor az előjegyzés sem nagy etwas. Egyébként meg simán meg lehet tanítani a gépet, hogy melyik könyv a legideálisabb, legfeljebb ha kétes a helyzet, feldob egy ablakot, hogy nézze meg jobban a felhasználó, hogy mit akar.

      Tehát valahogy úgy, hogy felhasználó bejelentkezik, könyvet kikeres, előjegyzés link/gomb megnyom, ha necces az eset (nem kölcsönözhető -> tiltás, kétes, mert többkötetes, lelőhelyes, példányos -> figyelmeztetés), előjegyzési kérelem befut, könyvtáros rábólint, ha bejön a könyv a rendszer küldi a kívánt értesítést. Ehhez elég lenne a felhasználói oldalon mondjuk egy űrlap, ahol bejelöli, hogy meddig kér értesítést és hogyan, valamint ha fizetős a módszer, akkor fizethessen ott helyben mondjuk PayPal-lel (vagy aztán a könyvtárban, ha megjött a könyv).

      Nem vagyok programozó, de úgy vélem, ezek nem akkora fejlesztések, amelyek alapjaiban tudnák felrúgni egy IKR-fejlesztőcsapat munkarendjét…

  2. Nekem a “heppem” hogy nincs megfelelő szankció arra ha a felhasználó nem tartja be azt a szerződést, amit a könyvtárral köt.
    Ha kések a könyvvel kifizetem a tartozást amikor akarom, több hónapig kések, ketyeg a díj naponta, kapom a felszólításokat, ha már nem kell a könyv akkor visszaviszem kifizetem a büntetést. Kifizetem az 5-6ezer forintot és megyek tovább. Ez idő alatt használom a párszáz méterre lévő másik könyvtárat, a 6 metrómegállóra lévő harmadikat és így tovább.
    Viszont ha lejárna a határidőm és onnatól nem vehetnék igénybe máshol sem könyvtári szolgáltatást, már meggondolnám. Szankcionálna a könyvtár. Megtanítana a rendre.
    És akkor az előjegyzés onlájnosításánál is kiradírozhatnánk a veszély rubrikát.
    Egységes, minden könyvtárba szóló olvasójegyet a népnek.

  3. Régebben annak örültem volna a FSZEK-nél, ha raktárból elő lehetett volna készíttetni könyveket mailben vagy telefonon, de hogy felére (kb. 20 percre) csökkent a várakozási idő, nem tudom, fizetnék egy ilyen szolgáltatásért.
    OSZK-nál persze muszáj rááldozni egy százast/könyv, ha nem akar 40-50 percet “üresben” várni valaki. Nem is őrült nagy összeg, “örülni lehet”, hogy már nemcsak a kutatói jeggyel rendelkezőknek hajlandóak előkészíteni – mindazonáltal pofátlan pénzszerzési módnak találom.

  4. Szeretném elöjegyezni
    Bunks, Carey Egy korty GIMP . –
    könyvet
    Hogyan lehet emailban?

Hozzászólás