Kommunikáció


Néha kicsit kiakadok, hogy nem bírják úgy megoldani a könyvtárakban a telefonokat, hogy ne lehessen hallani azokat az épület másik végében.

Itthon még nem nagyon olvastam olyan cikket, ami a belső kommunikációval foglalkozna, ezért egy olyan felvetés következik, ami nagyon nem új és eredeti (és valószínűleg Magyarországon is nagyon sok helyen használják nagyobb vállalatoknál), de szerintem ilyeneről sok helyen nem is hallottak. Ez pedig a hálózatba kötött számítógépeken keresztül való kommunikáció, amit elvileg pont könyvtárakban nagyon jól meg lehetne oldani. ICQ, MSN, GoogleTalk (ez ráadásul be is épült már a Gmail fiókba, tehát egyszerre lehet levelezni és chatelni), Skype, IRC és még vég nélkül lehetne sorolni a megoldásokat. Ezek jó része már megoldotta a telefonálási lehetőséget, tehát egy headset, és lehet szövegelni, de szerintem jobb lenne a gépelés, mert az csöndesebb, és ha fontos adatok (dokumentumok adatai stb.) mennek, sokkal egyértelműbb, mint esetleg legépelni. Így a kommunikáció is felgyorsulhatna esetleg a raktár és az olvasói pult között (nem kéne összegyűjteni kismillió cédulát, hanem egyből lehetne leküldeni), meg hasonlók. Ja, és persze ingyen van (nem tudom, hogy a belső telefon ingyen van-e, de most az mindegy is).

BTW: nem igazán értem, hogy a könyvtári integrált rendszerek miért nem tartalmaznak egy olyan opciót, hogy ha bejelentkezik az olvasó (és esetleg – mondjuk az OSZK-ban – megadja hozzá a helyszámát stb.), akkor a katalógusban ha megtalálta az őt érdeklő dokumentumot, miért nem tudja a gépen keresztül kikérni? Hatalmas mennységű papír maradna meg fának (mert nem úgy vettem észre, hogy recikling papírból lennének a kikérő lapok, ráadásul egyes helyeken fél A/5-ös méretűek, jó vastag, legalább 120-150 g/m2-es papírból), és tinta meg tintának, mert pl. az OSZK-ban tele van nyomtatva az eleje is meg a hátulja is (szerintem csak azért, mert régen előszeretettel használták fel ezeket a cetliket a leleményes kutatók, diákok jegyzetelésre… : ). Ráadásul újabb időt lehetne ezzel megtakarítani.

Pedig ezeken nem is kellett gondolkodni, spontán jut az eszébe az embernek, csak azt nem értem, hogy másnak (illetékesnek) hogyhogy nem? Nem olyan bonyolult dolog… főleg pedig ha illetékes, tájékozódnia kéne az új lehetőségekről, ez pedig a lehető legegyszerűbb. Mindegy, leültem csókolom, nagy a szám. Nem oktatás.


4 hozzászólás a(z) “Kommunikáció” bejegyzéshez

  1. Továbbá referensz-szolgáltatás azonnali üzenőkön keresztül. De jó lenne. :)

  2. a felsoroltakkal csak annyi baj van, hogy egyik sem tekinthető garantált, számonkérhető szolgáltatásnak. kiépítesz ezekre alapozva egy saját szolgáltatást, majd a jövő héten megváltoztatják őket, vagy csak simán van egy két napos leállás, stb. általában ezért vesznek meg garantált szolgáltatásokat azok, akik profi módon akarnak üzemeltetni valamit, pl könyvtárat.

  3. tökéletesen igazad van, ez nem is jutott eszembe. halvány kifogásként csak annyit tudnék felhozni, hogy pl. a google-nél még nem volt leállás (nem is nagyon engedhetnék meg maguknak…), és ezért lehet egyszerre több csatornát is fenttartani (ld. a fenti homer township public library megoldását…).
    de majd utánanézek valami becsületes net-phone-dolognak is, csak az ellen tuti az a kifogás, hogy pénzért van tehát drága (az mindegy, hogy mennyi, meg hogy hogyan).

Leave a Reply to myownblogCancel reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .